Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de aan ons meest gestelde vragen die betrekking hebben op het bestellen en laten bezorgen van onze artikelen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
U kunt een bestelling plaatsen door uw gewenste product in het winkelmandje te stoppen, en daarna af te reken via onze betaalpagina. U ontvangt dan van ons een bevestigings email en uw bestelling zal dan door ons volgens onze levertijden worden bezorgd.
Een video over hoe u een bestelling kunt plaatsen kunt u hier vinden.

Ontvang ik een track en trace code?
Nee, omdat wij zelf de bestellingen bezorgen werken wij niet met track en trace codes.

Het product dat ik wil bestellen staat niet in jullie webshop, wat nu te doen?
Neem gerust contact met ons op. Onze contactgegevens staan onder het kopje contact onderaan de site. Bovendien zijn een aantal van deze gegevens onder op deze pagina vermeld.

Zijn de prijzen die op de site staan incl BTW?
Ja, de artikelen die in de webshop staan zijn incl. BTW.

Kan ik de bestelling(en) later nog wijzigen?
In een aantal gevallen is dit mogelijk, maar om er zeker van te zijn dat dit ook daadwerkelijk is het verstandig om zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen.

Hoeveel bedragen de bezorgkosten?
De bezorg- en handelingskosten samen bedragen voor bezorging in Nederland 7.50  incl. BTW.

Wat zijn de levertijden voor bestellingen?
Als u voor 9 uur besteld dan ontvangt u uw bestelling voor 13.00 uur. Als u voor 14.00 uur uw bestelling heeft geplaatst, dan wordt deze dezelfde dag nog geleverd. Wij bezorgen zes dagen in de week boeketten (inclusief cadeau-artikelen), van maandag tot en met zaterdag. Het bezorgen op zon- en feestdagen is niet mogelijk (met uitzondering van speciale dagen en bijzondere bestellingen).

Wat als ik niet thuis ben als de bestelling wordt bezorgd?
Wanneer de ontvanger niet thuis is, wordt als eerste geprobeerd de bestelling bij de buren af te geven. U krijgt hiervan een briefje in de brievenbus. Indien de buren ook niet aanwezig zijn dan wordt de bestelling op een ander tijdstip aangeboden.

Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?
Uiteraard worden uw gegevens vertrouwelijk behandeld en niet verstrekt aan derden.

Kan ik een boeket of ander een artikel laten bezorgen in het ziekenhuis?
Natuurlijk kan dat, vergeet u dan niet het afdelings- en kamernummer te vermelden.

Ontvang ik een bevestiging van mij bestelling?
Ja, u ontvangt bij het plaatsen van een bestelling een mail met de bevestiging.

Is de wettelijke garantie van toepassing?
Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit voor onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die u hiervan als klant mag hebben. Indien dit niet het geval is dan kunt u een klacht indienen via de procedure op deze pagina : https://www.amsterdamflowers.nl/klachten-procedure

Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

Onze bloemen en planten zijn uitgesloten voor het herroepingsrecht aangezien dit vers producten zijn met een beperkte houdbaarheid. Voor alle overige producten zoals knuffels en vazen geld het herroepingsrecht en daar kunt u dan ook gebruik van maken, met een termijn van 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient u een email onder vermelding van uw ordernummer te sturen naar info@amsterdamflowers.nl met de mededeling dat u het product wilt retourneren. U kunt hiervoor ook gebruik maken van het modelformulier dat onderaan de pagina staat, maar u bent hiertoe niet verplicht. Nadat u ons heeft laten weten dat u van de koop afziet, heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen. U kunt het product onder vermelding van uw ordernummer retourneren naar :

Amsterdam Flowers Hageland 95-97 1066 SB AMSTERDAM

U krijgt dan zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen nadat u het artikel retour stuurt, of aangeeft retour te gaan sturen), uw aankoopbedrag inclusief uw verzendkosten voor de heenzending retour. De verzendkosten voor de retourzending zijn echter voor uw rekening. Indien wij de retourzending niet binnen 14 dagen ontvangen hebben, zullen wij wachten met de terugbetaling totdat wij het artikel ontvangen hebben, of totdat u aan kunt tonen dat het retour gezonden is. Wij kunnen een schadevergoeding bij u in rekening brengen indien u meer heeft gedaan dan nodig was om het product te beoordelen. Het modelformulier voor herroeping kunt u hierdownloaden.

Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik die aan u stellen?
U kunt telefonische contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is +31 (0)20 619 1818. Per mail is ook een mogelijkheid. Ons mailadres is: info@amsterdamflowers.nl.